martes, 6 de marzo de 2012

Antroxu na Xerra 2012


Organiza:

- Asociación de Muyeres Rurales
- Asociación de Festejos de Boroñes

Fecha:  

Coyacios:  Aroa, Carmen, Helios, Silvia Y fernando.

Cuadernu de bitácora:


Como tos bien sabeis, a los miembros del chalanin gustanos muncho correr, ir de monte, facer excursiones..  en definitiva facer to tipo de actividaes deportives junto con  actividaes culturales. Pero nun lo vamos a negar, lo q mas nos gusta a tos nosotros ye: la comedia. Asi q a la invitacion q recibimos de los vecinos de la xerra pa q nos arrimasemos hasta alli y disfrutar del antroxu como se facia antiguamente, nun podiemos deci q no. Asi q unos cuantos miembros del chalanin, garramos 4 fatos q tenimos por casa y plantémonos en la Ferrera el dia señalau pa engalananos con tos akellos retales y pasar una tarde divertía.  


Marutase, nun ye disfrazase como los lunes de carnaval aki en la pola, onde la xente en vez de disfrazase paez q van a un concursu de belleza. Aki lo “guapo” ye tar lo mas feos posible, y creeime q eso nun nos costó demasiao, pusimos pantalones q nos kedaben 3 talles mayores, faldes q llevabemos arrastru, caretes feches con cartones, tetes, barrigues y hasta unos culos q nun iben en proporcion col cuerpu, y de aquella guisa y sin ponenos coloraos,  plantémonos na Xerra a xuntanos col resto de los marutos y entamar la fiesta.


Cuando llegamos, sorprendionos la poca xente q habia, ya q el añu pasau, nun se si debío a la expentacion de la TPA o por que taba bastante mas caliente q esti añu, hubo menos xente participando.  Lo q había crecío muncho y casi demasiao, fue el gremio de los guajes, q atabiaos con cencerros taben esperandonos ansiosos pa q los escorriesemos pol pueblu. Asi q los marutos del chalanin, arremangamos les sayes, y xiringando los cayaos fuimos detrás de los guajes. Xuntosenos tanto guaje de repente q nun se sabía a ultima hora quien escorria a quien, asi q tuvimos q tirar de tactica y zorreria, pa garrar al mas gallito y lider del grupetu y encerralu en un corral. Con akello los guajes agacharon un poco les oreyes  y garraronmos un poco mieu, asi fue q  la ultima vez q los fuimos a buscar, taben tos escondios en una tená y ganchalos por sorpresa fue pan comío.


Depues de garrar la sudá padre corriendo detrás de los guajes, llegó la hora de bailar unos chotis al son del acordion, y echar unes cantaríes onde nun pudieron faltar canciones populares como el “la capitana”, “cuando yo fui a Covadonga” y el nuestru preciosu “chalaneru” onde lo dimos to a pleno pulmón. Mientres la musica sonaba, teniemos en unes mesuques comida pa pinchar, nun sea q de tanto bailar y beber sidra cayesemos reondos. Había de to pa fartase, tortilles, empanaes, etc, y por supuesto los fayuelos tipicos del antroxu q sabíen a gloria. Lo que sin duda entró casi mejor q la sidra (y mira q esto ye sacrilegio), fue el chocolate caliente con el q vinieron a ultima hora, ya q el frio  apretaba y habia q escalecer.


Antes de q oscureciese despedimonos de to la xente alli reunía con la promesa de volver el añu siguiente y  volvimos pa la Ferrera.

AGRADECIMIENTOS:

Quiero agraecer desde aquí, a to los vecinos de la xerra q con muncha ilusion prepararon esti antroxu, con la idea y la esperanza de q con los años nun se pierda. Munchos de los guajes q taben alli, nun habien visto un marutu en su vida hasta el añu pasau, por eso doy les gracies a to la xente q se molesta pa q les nuestres tradiciones nun queden en el olvido. Espero q nun pierdan la ilusion y sigan faciendo esta fiesta munchos años y q la xente se anime y responda, con la respuesta del chalanin por supuesto contaran siempre.

Y tb voy a agraecer, a Tina y Alicia de la Ferrera q con ingenio y muncha gana facer comedia, ayudaronnos a marutanos. Con un retal ficienron hasta un vestiu de novia, sois unes cracks! 

Fotos


4 comentarios:

Chalana2011 dijo...

q elegancia de disfraces nun lo habra mas wapo

Frén el de San Pedro dijo...

les fotos aquí:

https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=188cfa38bd88a2d2&resid=188CFA38BD88A2D2!446&parid=root

Helios dijo...

Les fotos tan ya en la entra del blog.. ahi ommm nun leiste la entra eh jejeje

Frén el de San Pedro dijo...

a mi personalmente nun me dexaba entrar a no ser q me registrase como el chalanin con la cuenta, lo q fice fue editar el album y facelu públicu pa que nun ficiese eso falta. gañan. ganete.