miércoles, 19 de septiembre de 2012

Torrecerredo



FICHA TÉCNICA

Organiza:  Asociación Socio Cultural y Deportiva El Chalanín.
Fecha: 1 y 2 de septiembre de 2012.
Ruta: Braña de Pandebano - Vega de Urriellu - Torrecerredo - Braña de Pandebano
Collacios: Miguel, Malio, Fer, Jorge (guía) y Frén.
Semeyes: A.S.C.D. El Chalanín

CUADERNU DE BITÁCORA:

Nun hay manera más guapa de entamar setiembre con les mires puestes en un picu. Perdón, haila… entamar setiembre con les mires puestes en el techu d’Asturies, el Torrecerredo. Pués bien, eso era lo acordao por cuatro chalaninos, que en mayor o menor medida llevaben casi tol verano acondicionándose (algunos física, y otros mentalmente…) pa afrontar esti nuevu retu. 

La hora zulú eren les 14.00 y el llugar escoyíu pal apuntamentu fue el parking del Molinón (esi gran estadio, de esi gran equipo de Xixón). Hasta allí se acercaron Fernando y Miguel (del clan de los Alcalde), Efrén (San Pedro Llibre) y un servidor (Malín). Allí topamos con Jorge, el guía que en esta ocasión sería el encargau de mostramos y poneios nombre a unos de los picos más guapos que tenemos por esta región.
            
 A eso de les 14.15 arrancaríamos en dirección a picos. Los primeros minutos en coche, fueron un poco de conversación, de historietes, de rises, pero siempre dentro de la monotonía que hay en cualquier viaje por autopista. Hay amigu!!! Les conversaciones empezaron a menguar, y dieron pasu a momentos de boca abierta y güeyos como platos, al empezar a adentranos en esa maravilla que la xente llama Picos de Europa.

Después de un cafetín pa despejar y estirar les pates, arrancamos ya pa la zona de Sotres, donde después de coger una pista (bastante averiá de tanto pasu) llegaríamos al llugar donde arrancaría la ruta, la Braña de Pandebano. La idea era llegar al refugiu del Urriellu, a los pies del archiconocíu Picu Urriellu o Naranjo de Bulnes. Haríamos noche y al día siguiente arrancaríamos desde allí la ascensión del Torrecerredo.

primeros pasos desde Pandebano

La pista que nos conduciría hasta’l refugio, sería una pista fácil de andar, con cuestuques, algunes más y otres menos pronunciaes y con un camín marcau, que durante unes dos hores daríanos unes de les mejores vistes que los mis güeyos vieron en mucho tiempu. En la primera parte podien divisase cabañes desperdigaes por todo el collau, el pueblu de Bulnes y la cadena Peña Maín, perguapo.

La caminata hasta la base del Urriellu
parte de la expedición chalanina

Vamos ganando altura...

Garganta que lleva a Bulnes
Y ya en la segunda empezabemos a divisar cuando les peñes nos dejaben, el Naranjo de Bulnes, impresionante.  

Paisajes increibles
Los hermanos Alcalde y l'Urriellu
Yo por mi parte, ya con una buena sudá, trataba de seguir el ritmu a Efrén y Miguel, que taben más en forma y daben-y alegría a la ascensión. Al final, entre paisaje y paisaje, y pasín y pasín llegamos a los piés del Urriellu, donde después de unos minutinos atónitos contemplando el paisaje fizimos el check-in. Jorge tenía ya fecha la reserva, y dividímonos en les habitaciones ke nos tocaron. El refugio era bastante grande (unes 90 cames, paecía el Hilton), con habitaciones formaes por literes corries donde te dejaben un edredón y una almohá. Dieronnos de cenar una sopina y unos garbanzucos y a les once, tos pa la cama. No fue tarea fácil dormir, debía haber munches cabres fuera, porque escuchabense unes bramies que metíen miedo… Así y todo, a les siete en puntu, arrancamos como sputniks pal comedor, con la intención de desayunar rápido y arrancar de los primeros. Ya preparaos, salimos, mirando bien de no pisar a ninguno de los que facien vivac delante del refugio. Justo enfrente empezaba el camín, con una subía ya bastante pindia, que a algún nos facien dudar sobre como afrontaríamos fisicamente la ruta. A buen ritmo, fuimos empapandonos de imágenes que nunca olvidaremos, el Uriellu, el amanecer en picos, el mar desde esa altura…

simplemente impresionaos
amanece en el "naranjo"
camino de la Corona del Raso

Dexando atrás l'Urriellu
 Había un ritmo fuerte, que lejos de quitanos les ganes de subir nos motivaba cada vez más, solo con la idea de tar casi solos en la cima. Ante el pico de los Cabrones, los Albos, el Neverón del Urriellu y el Torrecerredo seguimos subiendo y subiendo, hasta que a los pies del picu en cuestión hicimos una parada ya pa tomar un pinchín y dejar les mochiles. Aunque antes había ya algún pasu difícil, no fue hasta esti puntu donde empezaba a ponese peligroso la ascensión.No sabiamos si nos jugaría el subsconciente una mala pasá y nos cagaríamos por la pata pa’bajo en el tramu final.

Camino de la Horcada Arenera
Asegurandose bien del camino
Jorge dando les últimes indicaciones antes de "atacar"
Aunque díbemos con arnés por si facia falta enganchase, resultó que vimonos finos como cabres, y aunque peligrosu, esi desnivel, fizonos a todos disfrutar. Había una altura más que considerable y con cuidao fuimos poco a poco salvandolu.

Ascensíon al Torre
Fer y Malio "disfrutando"
Solo nos quedaba coronar. Con los ojos abiertos como platos y sonrisa de oreja a oreja, alcanzamos el puntu nomau vértice geodesicu, a 2650m!!. Entre abrazos y fotos, disfrutamos unos 20 min. de les espectaculares vistes (Picu Cabrones, Peña Santa de Castilla y Enol, Picos Tesorero y Llambión, Llanes y al fondo Xixón, Peña Mea, San Isidro, Les Ubiñes...), la dureza de la subida olvidose por un momento y dejó pasu a la alegríes propies de superar un nuevu retu.
2650 m. CUMBRE!
Col mazizu oriental detrás
Con vistes de Peña Santa
Los Alcalde nel techu d'Asturies
Aunque la realidá yera que no taba todo fecho…ni muncho menos. Quedaba baxar. Sí, todo lo que sube, tien que baxar decia algún dichu popular…. La bajá, era bastante jodia, y hubo que facela con los 7 sentios al 100% y en más de una ocasión con el culo arrastru. Después de bajar el tramu más peligrosu, llegamos a les mochiles, donde nos dimos un homenaje y sacamos a relucir el oro que traiamos nes mochiles: Jamón, chorizu, pan,…que os voy contar…
y to lo que sube...
reponer fuertes ye muy importante
Ya en marcha, a buen ritmo también, volvimos por otru camín hasta la falda del Urriellu donde fadriemos una nueva parauca. Ver un poco el ambiente y recargar les botelles de agua. Allí colgau taba el televisivu Jesús Calleja, grabando la escalada y el vivac que ficieron en la pared oeste de noche (el refugio taba a tope…asi que debió tocay ahí). Y después de otres dos hores de caminata (Efrén que baxó a galope algo menos) tocó poner puntu y final a la caminata no sin antes tomar un refrescu  en Sotres viendo la subia a los Llagos por la televisión.

despidiendonos
camin del coche
RESUMIENDO: fin de semana de lujo, conociendo lo nuestro. Nueva meta conseguía y un logru personal, que no haz sino que incrementar les ganes por seguir subiendo Asturies. Agradecer a los chalaninos integrantes de la expedición la oportunidá de crecer como montañeru y como persona un poco más. También agradecer al guía profesional, Jorge, esti fin de semana que nos organizó, les sus explicaciones, y el esfuerzu que fizo tirando por les cuerdes (pa nada…). Y solo rezar, pa que en no tardando muncho, podamos seguir dando guerra.

Puxa el Chalanin!!

2 comentarios:

Carmen à Bruxelles dijo...

Mi enhorabuena a los montañeros. Espero mejorar el mi fondo físicu y acompañavos en la próxima aventura. Y también enhorabuena al fotógrafu: unes semeyes muy guapes!

Fernando Alcalde Fernández dijo...

Simplemente impresionante Fin de Semana. Pa enmarcar chavales.