martes, 19 de junio de 2012

XXV TRAVESIA COSTA NAVIEGA






Organiza: G.M. La Furada

Ficha técnica:  
                        -duración total: 6 hores aprox..
                        -dificultad: Moderada.
                        -distancia: 20 km aprox.

Fecha: 17 de Xunu

Collacios:  Fernando, Jose Manuel, Aroa y Helios.
Cuadernu de bitácora:


El domingo 17 de xunu disputabase na zona de Navia la 25º edición de la Travesía Costa Naviega, organizá por el G.M. La Furada”. Tratase de una ruta costera que bordea el llitoral cantabricu dende El Bao hasta Navia pa completar un total de unos 20 kilometros. Cabe reseñar que ye una ruta que nel añu 1991 fue record guiness de participación.
El G.M. “El Alba” de Llaviana dexomos caer una invitación pa acompañalos y los miembros de “El Chalanín” nun fallamos.
Salimos de Llaviana a les 7.30 la mañana con un poco cara sueñu pero con les piles bien cargaes. Hacia les 9 llegamos al Restaurante “Lupa” onde teniemos previsto desayunar pa terminar de coyer enerxies.
Cerca les 10 de la mañana llegamos al puntu de salida, una praerina a la entrá del pueblu de “El Bao”. Alli taben un monton de persones (esti añu cerca 1800 participantes) que al son de la gaita y el tambor y tomando un chocolatín que proporcionaben los organizaores, esperaben que se diese l’ OK pa arrancar.


Hacia les 10.30 diose el vistu buenu y entamamos por una pista que baxa dende el prau en dirección al riu Barayo. Nesti primer tramu de descenso hasta el cauce del riu hubo algún que otru atascu debiu a la cantidá de persones y al camín, que tenía puntos en los que yera más angostu y había que pasar en fila india. 




Bordease per unos metros el cauce el riu hasta entamar la subida a l’área recreativa de la playa de Barayo onde desemboca el riu del mesmu nome. Dende aquí ye d’ onde se entama a disfrutar y ver lo guapo del llitoral astur, ya que la ruta continúa, casi nela totalidá, bordeando los ancantilaos y dexandomos unes vistes perguapes ,una brisina prestosa y una botellina d’agua que dempues del calentón de la subida fue d’agradecer.
Dende la Playa Barayo, como vos decía, fuimos bordeando la costa en un sube y baxa constante hasta Puerto de Vega (Premiau col Principe d’Asturies al Pueblu exemplar en 1995), un pueblín pesqueru clasicu asturianu. Equí esperabamos otra vez la banda gaites pa tocamos una y animamos un poco la marcha que siempre ye de agradecer dempués d’ haber completao los primeros 8 kilometros.


Salimos de Puerto de Vega en dirección a la playa de Frexulfe (catalogá como monumentu natural) siempre al par de la costa pa nun perdemos les cales y los acantilaos preciosos que tien la nuesa rexión.
Hacia las 13.30 más o menos llegamos a Frexulfe onde mos esperaba una recompensa pol camín recorriu hasta agora (12.5 km), una “bolsa del traveseru” con bollu preñau, agua, fruta y otres cosuques que, como la gran mayoria de los participantes, comimos sentaos nel eucalital mirando al mar.


Hacia les 14.30 arranquemos pa facer ya los últimos 7 kilometros que mos quedaben camín de Navia. Lo que nun mos habia dicho nadie ye que na mas salir de la playa Frexulfe taba probablemente el tramu mas esixente de to la ruta, y depues de haber comío como que nun taba la maquinaria como antes pa afrontalu como se debe. Pero bueno en pasando esi tramu difícil lo demas vuelve al mismu tono de antes,sube y baxa constante pero sin grandes dificultaes.


Cuando llevavemos mas o menos una hora y algo de camín dempués de Frexulfe topamos una furgoneta con un paisano de la organización que taba preparando una sangría dulcina muy rica y muy fresquina, pero ya se sabe que quedando tovía otra hora de caminata, nun se pue echar al estomago una carruchá buena de sangria frío nun vaya ser que mos dea mal antes de calar a Navia asina que tomemos un vasín y seguimos andando.



Hacia les 16.15 mas o menos, tras haber caminao unos 45 minutos desde la sangria y con terreno favorable llegamos a la Playa de Navia fin del trayeutu de la travesía. Equí entamo a llover a ramar y fastidiomos la murga porque la organización había preparao un poco chiringu allí con un teclista, que facia les veces de orquesta, pa echar unos bailoteos.

Desde la playa caminamos mas o menos un kilometro y mediu hasta el campu fútbol del Navia onde mos esperaba el bus pa cambiamos de ropa y llimpiamos un poco. Algunos miembros fuimos a “hidratamos” un poco a un chigre cercanu al campu, onde además de una camarera percuriosa, tuvimos la buena compañía de algún miembru del GM “El Alba”.

Hacia les 18 salimos en bus con destino Llaviana, cansaos pero contentos d’ haber completao y descubierto esta ruta tan guapa y tan bien organizá

Dende “El Chalanin” queremos dar les gracies en primer llugar a el GM “Peña Furada” por tan extraordinaria organización y tamien al GM “El Alba” por ofrecemos ahora y siempre su disponibilidá pa poder realizar rutes con ellos, que sigan asina por munchos años. Prometemos repetir.

Fotos:

5 comentarios:

Sipu dijo...

Muy elegante esta ruta pa el añu que vien a ver si se anima mas xente.

arolios dijo...

la verda q si q molo, si dios kier....contay conmigo pal añu q vien jejej. Por cierto...
Muy curra la entra sipu

Fernando Alcalde Fernández dijo...

Muy guapa la ruta, una zona que no conocia asique prestome mucho, seguiremos dando guerra por la geografía Asturiana!

Sipu dijo...

gracies aroa.

Chalana2011 dijo...

Una ruta muy afallaiza pa echar el domingo y con una organizacion de lujo