martes, 17 de mayo de 2011

XX Campeonato de España de Media Maraton Gijón 2011




Ficha técnica:

Organiza:

Patronato Deportivo Municipal Gijón
Real Federación Española de Atletismo
Federación de Atletismo del Principado de Asturias

Fecha: 30 de abril de 2011

Distancia : 21.192 km.

Coyacios:
                   - Xuacu: 1:38:11
                   - Helios: 1:45:15
                   - Fren:   --:--:--
                   - Aroa: fotógrafa

Dificultad: Alta


Recorrido:


Cuadernu de Bitacora:

Sobre les tres y media de la tarde salimos dirección a Xixón. Nesta ocasión fue Xuacu el que exerció de chofer. Ya de camín dibemos dando-y vueltes a la estratexia que dibemos a tomar na carrera. Al llegar fuimos a recoyer a Aroa que ya andaba caleyando per Xixón y aparquemos onde’l aparcamientu del Molinón y fuimos a recoyer los dorsales.


Antes de la salida y depués de muncho cabilar decidimos que podiamos intentar ir más o menos entre la “lliebre” de 1:40 y la de 1:45 aunque nun les teniamos toes con nosotros.
Pal que nun lo sepa, n’esti tipu de carreres hai unos correores que colaboren con la organización y que lleven en el dorsal el tiempu que van a facer pa que la xente tenga una orientación. Nesta carrera les lliebres llevaben un globu amariellu onde marcaba el tiempu con lo que llera fácil tener una orientación aproximá del tiempu nel que dibes. Hai que decir que n’esta ocasión la “lliebre” de 1h 20’ fue’l atleta llavianes y collaciu de la asociación Hector Moro y dende aquí felicitar tantu a él como a les demás lliebres ya que nun debió ser na fácil tirar de esi “globón” tol camín.


La salida, cerca de Les Mestes, fue algo impresionante. Sobre 1800 correores faen una estampa que difícilmente se me va olvidar. Salimos y el marallu de xente empieza a enfilar dirección a la Universidad Laboral. Empezamos a un buen ritmu, y vamos tirando poco a poco colocándonos más o menos en los tiempos que habiamos falao. Esti primer tramu de carrera llera algo pindiu, característica que se repetiría n´otres partes del circuitu y que al final diben a determinar y en gran medida la dureza d’esta prueba.

Poco a poco vamos acelerando el pasu y avanzando kilometros hasta que a la altura de la desembocadura del Piles, sobre el kilometru 6, ya vamos a ritmu de 1h 40’.Nésti momentu yo aviso a Xuacu y a Helios que diben unos metros delantre mío, que voy quedame a esti ritmu. Les sensaciones yeren bastante buenes hasta el momentu y tampoco quería quemar toa la enerxia’l principiu.


La carrera fue trascurriendo y tantu Helios como Xuacu fueron tirando más fuerte polo que de aquí al final fuimos ca un a su manera según les sensaciones que caun tenia. To lo playa de San Lorenzo fuimos manteniendome más o menos al mismu ritmu los 3 (unos un pelin mas rapidos otros un pelin mas lentos pero a un ritmu constante), siempre con la referencia del 1:40 a poca distancia. Nun fue hasta más o menos el kilometru 12 onde se empezo a sentir la falta de fuerzes. Además de esto, la Avenida Galicia (si nun me equivoco) ye un poco píndia y pese a que no mos sentiamos del to mál, el cuerpu de Fren y Helios fue agotándose poco a poco, mientras Xuacu seguía a un buen ritmo constante como to’la carrera. A partir del kilometru 14 empezaron a sentise les molesties en el casu de Fren por ejemplo la ñalga fue lo que empezó a dar guerra. A partir d’aquí empezó  a sentise bastante mal y fue baxando’l ritmu progresivamente con el únicu fin de aguantar hasta el final, en el casu de Helios les pates pusieronse como regodones lo que lu ficieron sentise muy pesau y baxar el ritmo viéndose sobrepasau por la liebre de 1:40 y bajando el ritmu pa dosificando llegar a meta, en el casu Xuacu tenía más controla to y supo donde subir y bajar ritmu pa asi continuar por debaxo de los 1:40 que se había marcao como referencia. La verdad que esa recta y la de vuelta de nuevu pa les Mestes ficieron en forma llargues pa Helios y Fren que diben ya flaqueando.

No se onde ya en la Playa San Lorenzo, de vuelta a Les Mestes, Fren vio pasar la lliebre de 1h:45’ pero el so cuerpu ya nun daba pa llevar ni siquiera un ritmu al que taba fartucu de correr en los entrenamientos. Poco a poco fue tirando pero ya yera más bien por corazón que por otra cosa. Siguio como pudo, a un ritmu muy suave, con calambres nes pates y el pinchazu nel culu que ya yera insoportable hasta el kilometru 19 onde nun pudo más, y con muncha pena tuvo que parar y decidir retirase, a su vez Helios diba comiéndose la cabeza al dir solu y con dolores solo pensaba en acabar asi que la decisión fue ya baxar el ritmo al puntu que me permitiera acabar que aparte de tiempos siempre ye el oxetivu y asi fue la cosa hasta que con bastante esfuerzu se llego a les Mestes pa dar la vuelta a la pista de tartan y acabar. A espenses d’esto Xuacu ya esperaba en la meta el había sabio dosificar y dir al ritmo correctu pa llegar antes que nosotros no sin esfuerzu, pero si con muncha cabeza.



Fren vino un ratin depues mas o menos cuando la liebre de 1:50 entrando en la meta onde Xuacu y Helios lu esperaben pa dai la enhorabuena, porque nun ye pa menos.


Cuando el cuerpu y la cabeza dicen basta, lo meyor de todo ye faceyos casu por muncho que te manque nel orgullo, y tamien hay que tener siempre presente que estes carreres son llargues y por muy bien que vayas al principiu siempre hay que pensar en lo que te queda y dir con cabeza.


Felicitar tamién por los tiempos marcaos, ya que Helios superó en casi 3 minutos el tiempu personal y Xuacu paró’l cronu n’una marca increíble pa ser la primera media marathon na que participaba.

7 comentarios:

Chalana2011 dijo...

Una wena carrera, bien organiza, con mucha participacion y con un recorriu q aunq nos costo, hay q decir q fue wapu, no siempre se pue correr delao la playa y demas.

Frén el de San Pedro dijo...

la organización como tu dices fue buena, pero yo quedé sin fruta jejeje. De toes maneres será una carrera a la que el añu q bien voy dir con ganes.

Luis dijo...

mi manto tais metiisiimos eh?? yo nun puedo andar corriendo munches medies por que como sabeis voy justu en la velocidad pa lo de la oposicion y nun ye bueno correr muchos km pero bueno alguna otra que haya interesante correrela. un abrazu y animos pa la proxima

Chalana2011 dijo...

weno ombre cuando lo saqes ya podras fartate a correles jeje, ahora de momento dai duro a la velocidad, vamos dir a una q tien pinta d ser bastante wapa q va d cangas a covadonga y vuelve, la ruta de la reconqista a ver como se da, otru abrazu

Frén el de San Pedro dijo...

tendré q dir yo a escorrete con una vara ablanu a ver si así aceleres o no jejeje. abrazón!

joaquin dijo...

Muy bien la cronica de la race. y a ver que se anime mas gente.

joaquin dijo...

tamos ni que pintaos